FANDOM

Francesco de Medici – kupiec mieszkający w Jelkali. Pierwsza przyjazna postać poznana przez Barnabę.

Wygląd

Francesco jest człowiekiem o normalnym wzroście. Ma brązowy kolor włosów. Z powodu nadmiaru pracy i zmęczenia ma podkrążone oczy. Posiada lekki zarost.

Charakter

Francesco jest bardzo zaradny, miły i dobry. Bardzo bał się o Barnabę, gdy ten wyruszał na niebezpieczne zadanie. Jest też rodzinny – niepokoił się o brata.

Rodzina

O rodzinie Francesca nie wiadomo zbyt dużo. Ma brata, który został porwany przed przybyciem Barnaby do Calradii.

Historia

W nieznanych okolicznościach został wpływowym kupcem w radzie miasta. Pewnego dnia odkrył spisek kapitana straży z bandytami. Za pieniądze dowódca był gotów wpuścić rabusiów do miasta. Spiskowcy dowiedzieli się, że kupiec zna ich plan. W związku z tym porwali jego brata, w ten sposób szantażując handlarza.

Rozbójnik

Przywódca oddziału rabusiów

Zbawieniem Francesca okazał się przybywający do Calradii Barnaba. Gdy zobaczył, jak ten poradził sobie z bandytą, postanowił poprosić go o pomoc. Przybysz przyjął jego propozycję otrzymując w zamian 100 szekli. Zadaniem nowo przybyłego było zgromadzenie pięciu ludzi. Barnaba dostał kolejne zadanie, którego celem było pokonanie oddziału rabusiów, dowiedzenie się, gdzie przetrzymywany jest brat Francesca oraz jego odbicie. Żydowski kupiec z łatwością znalazł oponentów, pokonując ich i wyciągając z ich przywódcy, gdzie znajduje się kryjówka porywaczy.

Kryjówka

Kryjówka porywaczy

Okazało się, że kryjówka znajdowała się nieopodal miejscowości Chelez. Nie tracąc czasu Barnaba pośpieszył uwięzionemu na ratunek. Gdy dotarł do miejsca pobytu porywaczy, postanowił ich zaatakować. W wyniku walki z bandytami oddział kupca wybił rozbójników co do jednego. Z domku wybiegł brat kupca dziękując za ratunek. Dodatkowo zwycięzcy znaleźli sporo łupów zebranych przez grabieżców.

Brat Francesca

Brat Francesca

Francesco bardzo się ucieszył z powrotu brata. W ramach wdzięczności dał Barnabie 200 szekli. Jednak miał dla żydowskiego kupca kolejną prośbę. Przekupiony kapitan straży wpuścił do miasta pierwszą grupkę bandytów. De Medici już poinformował innych mieszkańców miasta, jednak uważał, że bez pomocy wyzwoliciela jego brata nie mają szans. Barnaba, wietrząc kolejną okazję do zarobku, przystał na propozycję. Następnego dnia spacerując po mieście przybiegł do niego Fransesco. Poinformował go o ataku rozbójników. Nie zwlekając obaj ruszyli do walki. Barnaba został zaskoczony przez oponentów i padł ogłuszony. Oprócz niego padło siedmiu mieszkańców. Na szczęście reszta poradziła sobie sama. Jakiś czas później Francesco spotkał Barnabę w karczmie. Poinformował go, że on (Francesco) musi uciekać z Jelkali, ponieważ Doża Graveth nie chce go widzieć. Gdyby kupiec został, przypominałby władcy, że sam nie jest w stanie o wszystko zadbać. De Medici cieszył się, że dostał czas na wyprzedanie majątku i decyzją doży inni kupcy mają zaproponować mu dobre ceny. Żegnając się z Barnabą Franscesco życzył mu powodzenia.