FANDOM

Zobacz też: Floris (Darkest Dungeon).

Floris – władca Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego; wcześniej lord służący Barnabie i jego wojownik znany ze swojej zbroi oraz bezużyteczności. Posiada własną sieć restauracji rozsianą po całej Calradii.

Wygląd

Jest to człowiek o jasnej karnacji i normalnym wzroście. Do momentu otrzymania lenna miał twarz zakrytą hełmem. Jego cera wskazuje na to, że jest w średnim wieku. Posiada bujną brodę i wąsy koloru blond, a także szeroki nos.

Charakter

Floris jest bardzo odważnym rycerzem. Dzięki temu stawanie w szranki na turnieju lub bohaterska szarża na wroga nie stanowią dla niego najmniejszego problemu. Możliwe, że jego szarże wydają się świadczyć o głupocie, jednak jest to nieprawda. Atakując w ten sposób zwraca na siebie największą uwagę. Poświęcając siebie pozwala swym sprzymierzeńcom dotrzeć do przeciwnika i ich pokonać. W ten sposób pokazuje swój zmysł taktyczny i inteligencję. Przykładem jego inteligencji jest umiejętność pisania. Niewiele osób w jego czasach potrafi pisać, a jeszcze mniej wykorzystuje tę umiejętność do pisania pamiętnika.

Historia

Przed poznaniem Barnaby

Nikt w Calradii nie zna dzieciństwa Florisa. Wiadomo, że pochodzi z dalekiego kraju spoza Calradii, zwanego Holandią. W kraju tym mieszkali jego przodkowie i prawdopodobnie odziedziczył po nich tytuł hrabiego. Została tam jego żona i dzieci. Jak sam mówi ostatnią prawdziwą bitwę stoczył w 1234, gdzie wraz z hrabią Ottonem z Gelre, hrabią Diederikiem z Kleve i armią 40 tys. mężczyzn bronił się przed fryzyjskimi żołdakami.

Niedługo później wziął udział w turnieju w Corbie, które znajduje się w Amiens należącym do Królestwa Francji. Szlo mu na nim całkiem dobrze, czym zrobił dobre wrażenie na Matyldzie II Boulogne, która przez to się w nim zakochała. Wysłała do niego list miłosny. W czasie, gdy jadł kolację z jej mężem Filipem Hurepelem de Clermontem, otrzymał list. Filip był zobowiązany honorem, by wyzwać Florisa na pojedynek, co oczywiście nastąpiło. Podczas tegoż pojedynku zadali sobie nawzajem ciosy. Filip zginął na miejscu, a hrabia z Holandii wyczołgał się stamtąd. Z racji odniesionych obrażeń i plamy na honorze nie mógł zmierzyć się z resztą uczestników turnieju. Postanowił uciec.

Kiedy przepływał obok Zelandii, już niedaleko domu, ogromny sztorm zniósł go daleko od celu. Przez dwadzieścia lat płynął szukając domu, ale nigdy nie znalazł go ponownie. Po pewnym czasie trafił do Calradii. Nikogo nie znał i sam również nie był znany. Stwierdził, że jest mała szansa, że kiedykolwiek powróci do ojczyzny, dlatego postanowił zapomnieć o przeszłości i iść dalej do tego, co na niego czeka.

Po dołączeniu do Barnaby

Floris karczma

Z Barnabą Floris spotkał się w Jelkali. Opowiedział mu swoją historię i poprosił o 20 tys. na zaplecze finansowe. Kupiec przekazał mu je bez wahania. Po otrzymaniu szekli były hrabia z Holandii dołączył do jego oddziału. Podczas jednej ze swoich pierwszych bitew Barnaba pozwolił mu dowodzić. Gdy Floris ruszył do szarży, ten przypominał, że wydał na niego 20 tys. monet. Gdy kupiec skończył swoje zdanie Floris dostał strzałą w głowę i padł oszołomiony.

Uczestniczył w wielu bitwach i oblężeniach zawsze będąc u boku swego dowódcy, wykonując swe popisowe szarże lub kurując się w lazarecie. Gdy Barnaba postanowił się odłączyć, Floris wspierał go w tym. Gdy nowy król w Calradii zapytał go czy ma jakieś przydatne kontakty, ten stwierdził, że w Dhirim będą wystawiać sztukę na podstawie jego pamiętnika. Z racji tego musi on tam przybyć, aby sprawdzić, czy w sztuce nie ma błędów. Dzięki tej sytuacji będzie w stanie rozejrzeć się w obrębie miasta i przekonać kilka osób o słuszności decyzji Barnaby. Później Floris był wysyłany na liczne misje dyplomatyczne. Po jednym z takich zadań czekała na niego miła niespodzianka. Barnaba postanowił nadać mu lenno - miasto Suno.

Floris stał się dzielnym dowódcą. Jego armie uczestniczyły w wielu kampaniach Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego. Podczas jednej z nich - kampanii vaegirskiej Król Barnaba I wezwał swych wasali. Kupiec (bo taki dostał tytuł) jako przykładny wasal odpowiedział na wezwanie i razem ze swym seniorem i innymi lordami ruszyli na Wielkie Księstwo Vaegirów. Gdy reszta oblegała Reyvadin Floris postanowił ograbić pobliską wioskę. Z racji tego nie brał udziału w bitwie o Reyvadin i późniejszych szturmach na to miasto.

Po śmierci króla Barnaby Floris został królem Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego oraz jako władca podbił całą Calradię. Założył własną rodzinę, zaś jego potomkowie władali państwem jeszcze przez nieokreślony czas. Nie dali oni jednak rady obronić królestwa, gdy na kontynencie pojawił się komunizm.

Prawdopodobnie zrzekł się władzy na rzecz swojego następcy, gdyż nie zmarł na tronie calradyjskim, lecz w podziemiach Posiadłości Niedźwiedź.

Posiadłość Niedźwiedź

Przejdź do artykułu: Floris (Darkest Dungeon).

Ciekawostki

  • Ma ciekawe przysłowie: Nie przyszło masło do Barnaby, to Barnaba przyszedł po masło.
  • Jego restauracje nazywają się Floris King.
  • Prawdopodobnie jego ród nazywa się Gerulfingen.
  • Jest czwartym Florisem w rodzie (przedstawia się jako Hrabia Floris IV z Holandii).
  • Niechcący wygadał swój plan podbicia Calradii, gdy Barnaba przydzielał mu lenno.