FANDOM

Endermani – rasa demonów występujących głównie w świecie Kresu. Ich przywódcą, a zarazem najbardziej znanym przedstawicielem jest Szaochui.

Historia

Endermani zostali stworzeni przez magów poprzez połączenie pierwiastka magii z żywą istotą. Dzięki nim magowie zdobyli wielką potęgę, co zaniepokoiło wszystkich władców. Magowie zostali pokonani i zmuszeni do zapieczętowania endermanów w świecie Kresu, który został specjalnie stworzony jako więzienie dla tych demonów. Część z nich jednak uciekła na wschód, gdzie utworzyła sporą populację.

Cechy fizyczne i zdolności

Enderman

Enderman w świecie Kresu

Endermani to czarne, chude istoty dwukrotnie przewyższające człowieka. Ich oczy iluminują fioletową barwę. Struny głosowe endermanów wydają dźwięki doprowadzające ludzi do szaleństwa. Posiadają zdolność teleportacji - zarówno pomiędzy wymiarami, jak i pomiędzy poszczególnymi punktami położenia w danym świecie. Rani ich woda, a dłuższy kontakt z nią doprowadza do śmierci. Po zgonie znikają, a w ich miejsce pojawia się perła kresu, która umożliwia teleportację jej właściciela. Nie rani ich światło, choć od niego zaczynają się niekontrolowanie teleportować. Posługują się magią.

Zachowanie i występowanie

Demony te są istotami rozumnymi i złośliwymi. Większość z nich ogranicza się do niszczenia budynków dla satysfakcji, jednak niektóre bywają skrajnie niebezpieczne (jak Szaochui). Po zranieniu unikają zagrożenia, teleportując się na niewielką odległość. Nie lubią, kiedy ktoś patrzy się na nie i zaatakują każdego, kto bezpośrednio na nie spojrzy. Drażni ich światło słoneczne, mimo że nie robi im krzywdy, z tego powodu można je znaleźć głównie w jaskiniach i na powierzchni pod osłoną nocy. Występują we wszystkich znanych światach za wyjątkiem Netheru.

Znani przedstawiciele