FANDOM

Doża Graveth - aktualny Wielki Doża Republiki Rhodockiej. Dzięki użyciu podstępu (prawdopodobnie wykorzystując swoje powiązania z Gildią Wenecką) został wybrany przywódcą w republice. Władca stolicy Rhodoków - Jelkali. Znany ze swojej agresywnej kampanii wyborczej. Lubi ucztować. Jest odpowiedzialny za aktualny kryzys w republice.

Wygląd

Graveth ma wzrost typowego Calradyjczyka. Po jego twarzy widać, że starość odcisnęła na nim już swoje piętno. Jest łysy, a jego brodę przyprószyła już siwizna. Od starości i ciężaru rządzenia na jego czole pojawiły się zmarszczki. Mimo swojego wieku jest silną postacią, ponieważ potrafi nieść na sobie ciężką zbroję płytową.

Charakter

Wielki Doża jest dość agresywnym człowiekiem. Widać to po jego ostatniej kampanii wyborczej, jak i aktualnych czynach. Jego dewizą (również kampanii) są słowa: Wszystko co istnieje należy do Rhodoków!. Mimo startowych sukcesów, walka pod tą dewizą nie sprawdza się na dłuższy czas. Walka z dwoma państwami (lub jednym silniejszym) była złym pomysłem. I tutaj objawia się jego druga cecha charakteru. Jest nią głupota. Graveth nie rozmyśla co ma zrobić. On to po prostu robi. Do jego sławnych i głupich decyzji zaliczają się uczty wyprawiane w momentach wygrywania wojny.

Rodzina i przeszłość

Prawie nikt nie zna dokładnych imion i nazwisk rodziców doży. Prawdopodobnie tylko on je zna. Wiadomo, że jego rodzina była bogata. Musiał mieć sporo pieniędzy, aby pokryć koszt kampanii wyborczej i kupno swojej zbroi płytowej. Z resztą Rhodocy nie wybraliby byle kogo z plebsu na swego przywódcę.