FANDOM

Djerid (wym. dżerid) - państwo znajdujące się w Północnej Afryce na każdej planecie w Niedźwiedźdomium. Zazwyczaj posiada granicę od północy i wschodu z Tunezją, od zachodu z Touggourtem, a od południowego wschodu z Fezzanem.

Djerid był często wspominany przez Ignacego i Niedźwiedzia. Żartowali sobie z jego wielkości i twierdzili, że zapewne ma imperialistyczne zapędy.

Historia

Djerid, mimo że był często wspominany, był też rzadko odwiedzany i żaden z tytanów nigdy się w niego nie wcielał.

Po śmierci Niedźwiedzia i pani Basi, a następnie podboju wszystkich wszechświatów przez Tarpana, Djerid postanowił się zbuntować. Państwo wyrzekło się wiary w tytanów i ogłosiło, że murzyni są najwspanialszą rasą - jedyną, która może uratować od zguby demonów.

Zapędy djeridańskich wojowników zostały jednak szybko zduszone przez graniczącą z nimi Tunezję, będącą pod wpływami Tarpana. Państwo zostało podbite, a mieszkańcy wymordowani.

Geografia

Djerid to w głównej mierze pustynia. Jedyne miejsce, w którym można jako tako mieszkać, to tereny nad dużym jeziorem Djerid, od którego wzięła się nazwa państwa.

Ekonomia

Djerid posiada tylko dwie prowincje, jednakże pomimo tego, zawierają one bardzo cenne towary. W Gafsie znajduje się sól, a w Gadhamesie przyprawy.