FANDOM

Dismas – niepisany zastępca przywódcy ekspedycji do Posiadłości Niedźwiedź, nieodłączny przyjaciel Florisa; oprych.

Charakter

W fachu oprycha trzeba być przede wszystkim twardym i Dismas taki właśnie jest. Dzięki latom ćwiczeń stał się twardzielem, jednak droga do tego nie była usiana różami. Wiele razy dostał po głowie, dzięki czemu ma silny czerep. Aby być dobrym złodziejaszkiem, musiał mieć także dobry refleks.

Dismas jest znanym oprychem, co źle o nim świadczy. Dobry oprych to niewykrywalny i nieznany oprych. Przez to, że Dismas jest znanym oszustem, nikt nie zagra z nim w kości czy karty. Przez pracę w tym niemoralnym zawodzie stał się kleptomanem. Jest też słabokrwisty - łatwo zapada na choroby.

Historia

Początki ekspedycji

Gdy Floris zaproponował mu udział w wyprawie, Dismas nie miał oporów. Wziął swój szczęśliwy sztylet i pistolet, płaszcz i chustę (szalik). Z takim ekwipunkiem był gotowy do drogi.

Jadąc w kierunku posiadłości koło w ich powozie popsuło się, przez co bohaterowie musieli przejść stary trakt na piechotę. Po drodze natknęli się na bandytów. Po wymianie ciosów i strzałów Floris i Dismas mieli już wolną drogę do miasteczka należącego do dworu Niedźwiedź.

Groteskowy Wałęsak i chwilowa śmierć

Podczas jednej z rutynowych wypraw w podziemia Dismas i jego towarzysze przypadkiem dostali się do wymiaru, w którym czekał na nich Groteskowy Wałęsak. Potwór ten, po długiej walce odniósł zwycięstwo. W walce polegli wszyscy członkowie ekspedycji, łącznie z Dismasem, który utracił także swoją głowę, którą akurat miał ze sobą.

Śmierć

Śmierć Dismasa pozostaje zagadką – nie ostał się żaden świadek tego wydarzenia, który ujawniłby cokolwiek więcej niż to, co wiemy. Legendarny oprych został zamordowany podczas wyprawy po Lampę Antenata, potężny artefakt, którego nie udało się jednak zdobyć.

Statystki i cechy

Maks. zdrowie Unik Ochrona Szybkość Celność Szansa na krytyk Obrażenia
26 10 0% 7 +0 5% 5-10
Cechy pozytywne Cechy negatywne
Silny czerep Znany oszust
Twardziel Kleptomania
Dobry refleks Słabokrwistość