FANDOM

Zobacz też: Calradia (stary kanon).

Calradia

Calradia  kraina o nieznanym dokładnie położeniu. Dawne Imperium Calradyjskie obejmowało cały ten kontynent. Po upadku Imperium na terenie Calradii powstało sześć państw (później także siódme).

Żyli tam m.in. Barnaba, Floris, Geniusz, Debil i Janusz Somsiad.

Geografia

Część północna

Calradia w swoim obrębie ma wiele krain geograficznych. W jej północnej części można znaleźć tereny pokryte śniegiem. W części tej znajdują są dwa półwyspy, dwie wyspy oraz dwie rzeki; zlokalizować można też kilka pasm górskich. Na tym terenie funkcjonują dwa państwa: Królestwo Nordów oraz Wielkie Księstwo Vaegirów.

Część środkowa

W części środkowo-zachodniej nie doświadczy się nagłych zmian w układzie terenu. Ziemia ta jest w dużym stopniu płaska i nizinna, a jedyną zmianą jest kanion w okolicach Dhirim. Tereny te pokryte są w zdecydowanej większości lasami. Przez część terenów historycznej Swadii przebiega rzeka. Jej źródło i dorzecze znajdują się nieopodal Uxkhal. Tereny te obejmuje Królestwo Swadii.

Przeważającym typem terenu w części środkowo-wschodniej są stepy. Jest tu także więcej wzgórz, klifów i gór. Z racji dużej ilości traw na stepach zamieszkał na nich lud miłujący konie - Chanat Khergicki.

Część południowa

Tereny części południowej są najbardziej różnorodne.

Jej zachodnią połowę pokrywają góry z licznymi wąwozami, kanionami i przełęczami. Gdzieniegdzie znaleźć można równeż tereny nizinne, jednak większe jej połacie zostały zabudowane. W tym górskim klimacie schronienie znaleźli dawni buntownicy Swadii - Republika Rhodocka.

Drugą połowę obejmuje ogromna pustynia z nielicznymi oazami. Tereny te są oddzielone pasmem górskim od stepów. Na niezliczonej ilości wydm powstało państwo Sułtanatu Saranidzkiego.