FANDOM

Bulawayo – miasto założone przez Zulusów w 125 r.n.e. pomiędzy Babilonem a Dur-Kurigalzu. Po wyburzeniu tego ostatniego zuluska miejscowość miała zapewniać łączność ze stolicą Babilonu, którą zamierzano podbić. Było to drugie, a zarazem ostatnie miasto Zulusów powstałe nad morzem. Z jego portu wypłynął pierwszy murzyński statek – Czarna Mewa, na którym uciekł Murzyn Janusz oraz część poddanych. Do miasta nigdy nie dotarła wiara Zulusów, tak samo jak do Babilonu.

Położenie

Położenie Bulawayo miało duże znaczenie strategiczne. Kiedy wyburzono Dur-Kurigalzu, to ono stało się łącznikiem między Zulusami a Babilonem. Z niego to również przygotowywano się do ataku na państwo Nabuchodonozora.

Miasto było położone pomiędzy równinami na północy a Bagnami Akkadzkimi na południu. W rosnących dookoła Bulawayo lasach powstały plantacje cytrusów i bananów. Port w tym mieście nie był wykorzystywany w celach rybackich, ale do budowania statku, na którym mogli odpłynąć zuluscy uciekinierzy. Na terenach miasta znajdował się również fragment Wielkiego Muru Babilońskiego, jednak do dziś trwają spory, czy aby jednak mur nie wyznaczał granicy z Babilonem.