FANDOM

Bitwa o Reyvadin - bitwa rozegrana na równinach nieopodal Reyvadin. Na placu boju starła się armia Vaegirów pod dowództwem Wielkiego Księcia Yarogleka z oddziałami pod dowództwem Króla Barnaby I. Celem Yarogleka było przybycie z odsieczą obleganemu miastu i zniszczenie atakujących. Barnaba musiał walczyć, by dalej próbować zdobyć Reyvadin.

Przebieg

I faza bitwy

Mimo przeważających sił wroga Barnaba nie wydał żadnych specjalnych rozkazów swoim ludziom. Oznaczało to, że mają dopaść do wroga i wdać się z nim w walkę. Na nieszczęście Królestwa Szeklem i Masłem Płynącego dowódca nie sprawdził wcześniej terenu potyczki, przez co szarża ich konnicy została chwilowo zatrzymana. Barnaba skomentował to następującymi słowami: Mój Boże! Nie, nie, nie wjeżdżajcie w te drzewa, debile!. Dzięki porządniej reprymendzie kawaleria skupiła się i rozpoczęła prawidłową szarżę. Po dotarciu reszty oddziałów walka zaczęła się na dobre. Jednak po kilkunastu minutach bitwy Barnaba padł ogłuszony. W I fazie bitwy Barnaba stracił 27 ludzi, a 65 (w tym on sam) zostało poważniej ranionych. Yaroglek stracił natomiast 95 ludzi, a 6 (w tym on sam, bojar i książę) zostało poważniej zranionych.

II faza bitwy

W fazie II brało udział 313 wojowników z Królestwa SiMP oraz 397 wojowników z Wielkiego Księstwa Vaegirów. Tym razem Barnaba obmyślił plan. Nazywał się Stójcie i czekajcie! i zakładał on (tak jak jest w nazwie), że oddziały mają stać i czekać na wroga. Barnaba uzasadniając tę decyzję użył przysłowia Florisa: Nie przyszło masło do Barnaby, to Barnaba przyszedł po masło. Ta taktyka zakładała również, że na początku tylko Barnaba będzie atakował. Jako że tylko on walczył, stał się automatycznie głównym celem strzelców wroga. Po kilku chwilach takiego jeżdżenia Barnaba dostał strzałą i padł ogłuszony. Jego armia widząc, co się z nim stało, ruszyła w bój. Z racji ogromnych strat wojska Vaegirów zmuszone zostały do wysyłania rezerw złożonych z chłopów. W międzyczasie mimo potęgi bezimiennego żołnierza z młotem, żołdacy byłego kupca pokonali go.

Skutki

Bitwa zakończyła się zwycięstwem sił Królestwa Szeklem i Masła Płynącego. Wielki Książę Yaroglek wraz z Bojarem Khavelem i Księciem Merigą zostali zmuszeni do ucieczki i ponownego zbierania sił. Choć w tamtej chwili zwycięstwo wydawało się ogromne, to ze strategicznego punktu widzenia nie było zbyt ważne. Bitwa była tylko częścią planu, którego celem głównym było zdobycia Reyvadin. Jak wiadomo obrońcy odepchnęli siły Barnaby, a ten był zmuszony do przerwania oblężenia.