FANDOM

Amerykańskie Plemiona - judaistyczno-etniczny związek państw Inków, Azteków i Majów. Władcy tych państw byli nadzorowani przez Kolegę Ignacego i Pulchnego Niedźwiedzia. Ze względu na upadek wszystkich trzech krajów, nie dołączyły one do IMRSiD, a jedynie niektórzy mieszkańcy zostali uratowani i zasiedlili inne etniczne państwa.

Aztecy - pierwszy kraj pod władaniem Niedźwiedzia. Religia zezwalała na wojny między państwami azteckimi. Stolica znajdowała się w Meksyku. Upadł, z powodu nieroztropnej polityki zagranicznej i licznika zagłady. Jego sojusznikiem była Itza, czyli następne państwo Niedźwiedzia.

Za zadanie miał ciągle wasalizować i uwalniać wrogów z tą samą religią, by przeprowadzać reformy potrzebne do reformacji wiary.

Licznik zagłady polegał na tym, że im wyższy tym gorzej, a zdobywało się go poprzez posiadanie dużej ilości prowincji. W wypadku dojścia licznika do stu, następowała Zagłada, czyli wymordowanie całej dynastii rządzącej, destabilizacja kraju i bunty.

Inkowie - kraj pod władaniem Ignacego. Wyznawał religię inti, a stolica znajdowała się w Cuzco. Upadł z powodu najazdu chrześcijańskich kolonistów, a konkretnie Hiszpanii. Po upadku Itzy, zarządzał nim również Niedźwiedź.

By zreformować religię, musiał mierzyć się z buntami pretendentów żądających cofnięcia rozwoju państwa i obalenia władzy.

Itza - drugi kraj pod władaniem Niedźwiedzia. Wyznawał religię majańską, a stolicą było Petén. Po reformacji mógłby utworzyć kraj Majów. Upadł z powodu inwazji Hiszpanów.

By zreformować religię, musiał podbijać państwa i mieć co najmniej dwadzieścia prowincji. Po przyjęciu reformy, uwalniały się wszystkie kraje, które zostały wcześniej podbite.