FANDOM

Ambas - kolonistka w kolonii Miłość. Wcześniej członkini i łuczniczka plemienia Ambas Miñoca.

Wygląd 

Jej charakterystycznym elementem była dosyć drobna postura. Nosiła plemienne skóry. Miała brązowe włosy.

Charakter 

Uważała, że istnieje wyłącznie rzeczywistość materialna. Jeżeli rzeczywistość duchowa istniała, sprowadzała się, według niej, do natury (materii). Była także pesymistką i myślała, że szczęście jest czymś nieosiągalnym, nawet nieistniejącym, lecz później zauważyła radość jaką niesie życie - stało się to, gdy dołączyła do kolonii.

Była niezdolna do ciężkich prac, prawdopodobnie z powodu drobnej postury.

Zajmowała się, jak zresztą Maisie, tresurą zwierząt. Wykazywała również zdolności medyczne. Lubiła troszczyć się o uprawy oraz wydobywać surowce. Była także w posiadaniu umiejętności rzemieślniczych i artystycznych,

Historia 

W dzieciństwie zajmowała się sprzątaniem, głównie, nie wiedzieć czemu, zamiataniem. W dorosłości zaś rozpoczęła pracę tkaczki. Jej najlepszą przyjaciółką była Gubia Cómaro.

W odróżnieniu od innych członków plemienia, ona nie aplikowała narkotyku Brokatowy Świat. Uważała, że jest to głupota i niszczenie sobie zdrowia. Chciała uciec z plemienia razem z Gubią, lecz nie mogła opuścić miejsca, bo zabraniała jej tego rodzina. Musiała więc żyć w otoczeniu bandy dzikusów, ponieważ siebie uważała za lepszą, choć była pesymistką. Jej jedynym podparciem duchowym była jej przyjaciółka - Gubia, bo jej rodzina traktowała ją tylko jak przedmiot (ale nie chcieli by uciekła).

Pewnego razu siedząc przy ognisku, wódz Ambas Miñoca wspomniał o kobiecie, który przybyła do ich bram, by przekonać ich do porzucenia używki. Stwierdził, że jest to herezja i powinna być natychmiast zniszczona. Powiedział także, że wyznaczył patrole, by porwać i zabić kobietę, lecz dotychczas bez skutku. Napomknął również o wybuchu statku kosmicznego trzy mile stąd, i że nikt nie przeżył. Znaleziono wyłącznie martwe ciała górników.

Kilka dni później przybyła wieść o znalezieniu kobiety i nieudanym ataku na kolonię, w której się schroniła. Wódz wyznaczył kilka kolejnych ataków, lecz żaden się nie udał. W jednym z nich uczestniczyła Ambas, która dostrzegła okazję, by uciec od świrusów, bo wiedziała, że i tak przegrają. Chciała zabrać ze sobą Gubię (wiedząc, że też chciała uciec), lecz wódz powiedział: Jeszcze nie teraz. Wiązało się to z opuszczeniem rodziny, lecz postanowiła to zrobić.

Gdy doszło do najazdu, Ambas musiała stwarzać pozory wrogo nastawionej do kolonistów. Imitowała więc walkę, lecz starała się nikogo nie zabić. Udało jej się to - została zabrana do niewoli, a jakiś czas po zajściu zrekrutowana.

Opowiedziała im swoją historię oraz m.in. o wiadomości na temat wybuchu statku kosmicznego. Kazuki zdziwił się faktem, że wódz wspomniał im, że eksplozja spowodowała śmierć wszystkich górników. Wywołało to również zdumienie na twarzy Ambas.

Stała się jedną z głównych górniczek i, o dziwo, zrezygnowała z ideologii pesymistycznej, a jej życie wypełniło się radością.

Prosiła innych o nazywanie ją Amebas, ponieważ chciała zapomnieć o przeszłości.

Zginęła, gdy kolonię zaatakowały cyborgi.