FANDOM

8-funtówka Brygantów – potężne działo aktualnie należące do Brygantów. Zostało ukryte w Kniei.

Historia

Przed otwarciem portalu

Niegdyś 8-funtówka należała do najemników wynajętych przez dawnego właściciela Posiadłości NiedźwiedźAntenata. Ich zadaniem było uspokojenie mieszkańców osady zdenerwowanych działalnością dziedzica. Udało im się to, a przy okazji zmniejszyli populację wioski.

Po otwarciu portalu

Widząc działanie nadprzyrodzonych mocy, najemnicy postanowili ukryć się z 8-funtówką w lesie. Z biegiem czasu ów las zamienił się w dziką knieję, a sami uciekinierzy zostali bandytami.

Pierwsza wyprawa

Brygant podpalacz

Brygant podpalacz – odpowiedzialny za ataki działa

Przez długi czas bryganci nie zwracali na siebie zbyt dużej uwagi. Jednak w momencie odkrycia istnienia działa, jego zniszczenie stało się celem priorytetowym. W tym celu Floris zebrał ludzi na wyprawę. Wybranymi śmiałkami byli Szun, Paton, Asurito i Makuta.

Wyprawa przez większość czasu przebiegała bez zbędnych komplikacji. Sytuacja pozornie odwróciła się, gdy bohaterowie postanowili rozbić obóz, aby posilić się i odpocząć. Wtedy to, w środku nocy napadły na nich dwa pająki. Nie stanowiły one dużego zagrożenia i zostały szybko pokonane, zanim zdążyły kogokolwiek dorwać.

Wreszcie drużyna weszła na polanę, na której stała 8-funtówka. Maszyna była ogromna i budziła strach. Na szczęście dla drużyny, pamiętali oni o tym, że działo może i jest monumentalne, ale, aby strzelało, ktoś musi je załadowywać. Szybko ustalili plan działania. Wszyscy oprócz Szuna mieli w pierwszej kolejności atakować bryganta podpalacza. Zadaniem trędowatego było atakowanie działa. Drużyna przez całą walkę trzymała się wcześniej ustalonej strategii. Wynikiem tego było łatwe zniszczenie 8-funtówki, która ani razu nie wypaliła. Szczęśliwa i zadowolona drużyna wróciła do osady.

Druga wyprawa

Szczęście mieszkańców osady nie trwało długo. Okazało się, że pozostali przy życiu bryganci odnowili i zmodernizowali działo, i za jego pomocą ostrzeliwali stary trakt, uniemożliwiając osadnikom handel. Z racji zmiany kalibru armaty bandyci zmienili jej nazwę na 12-funtówkę. Floris nie mógł tego zlekceważyć. W celu jej zniszczenia machiny wojennej wysłano ekspedycję składającą się z Onizuki, Der Senata, Czambera oraz Mal'Ganisa.

Drużyna z wielką łatwością przemierzała kolejne szlaki i polany Kniei. Podczas walk nie otrzymywali dużych obrażeń, lecz powoli narastał ich stres. Problem ten starali się rozwiązywać na bieżąco. Podczas obozowiska postanowili wzmocnić się przed walką z celem. Nikt nie zaskoczył ich w nocy.

Rozpoczęła się walka. Członkowie wyprawy pamiętali o taktyce stosowanej przez poprzednią drużynę i tak jak tamci postanowili skupić się na eliminowaniu bryganta podpalacza. Obie abominacje postanowiły przyjąć formy bestii. Mimo starań 12-funtówka dwa razy wystrzeliła, jednak drużynie udało się uniknąć obu strzałów. Los działa przypieczętował Onizuka zadając jej dwa krytyczne uderzenia. Zadowolona z wykonania ekspedycja postanowiła wrócić do osady.

Statystyki

Pierwsza wyprawa

Maks. zdrowie Unik Ochrona Szybkość
76 0 45% 0

Druga wyprawa

Maks. zdrowie Unik Ochrona Szybkość
114 9 20% 1