FANDOM

Ćwierćpałka o dobrym wyważeniu? Ej, to brzmi dobrze, to brzmi jak coś, czym mógłbym nieść chaos… Chcę to! Chcę ćwierćpałkę o dobrym wyważeniu.

Barnaba, przy kupieniu ćwierćpałki

Ćwierćpałka - jedna z broni drzewcowych znajdujących się w arsenale Barnaby. Kupiec potrzebował jakiejś broni, a że laskę Mojżeszową oddał swemu kompanowi Rolfowi każda lepsza od niej broń wchodziła w rachubę. Ćwierćpałkę w jej lepszym wydaniu (była dobrze wyważona) Barnaba znalazł u handlarza bronią w Dhirim. Transakcji kupna dokonali pomiędzy 20 a 22 września 1257 roku. Od tej pory dobrze mu służyła w bitwach. Widząc, co ta pałka potrafi zrobić, Gildia Wenecka też zaczęła się w nią uzbrajać.

Po pewnym czasie jednak Barnaba znalazł potężniejszą broń. Okazała się nią rhodocka lanca wykorzystywana przez pieszych lansjerów Republiki Rhodockiej. Widząc siłę nowej broni, kupiec od razu ją wymienił. Stało się to pomiędzy 4 a 7 maja 1257 roku.

Ćwierćpałka przy odpowiedniej technice mogła wyrządzić szkody porównywalne do wybuchu bomby atomowej. Na szczęście dla świata tylko Barnaba znał tę technikę. Postanowił nie używać tej mocy dla dobra środowiska, swych ludzi i samego siebie.